przepisy – klasa MODIFIED

1. Nadwozie.
Dopuszczone są modele z karoseriami typu Touring Car (Sedan), w wersjach 2- lub 4-drzwiowych samochodów. Nie są dopuszczone modele z karoseriami typu Sport. Modele muszą posiadać takie detale nadwozia, jak: światła, okna, wloty powietrza, itp. Karoserie nie mogą być obcinane powyżej dolnej linii zderzaka lub dolnej linii drzwi. Karoserie mogą posiadać otwory przeznaczone wyłącznie na mocowanie do podwozia, wyjścia anteny oraz transpondera. Dopuszczony jest tylny płat karoserii umieszczony jak w oryginale, nie może on jednak wystawać ponad dach i musi być trwale związany z karoserią. Przedni spoiler musi być integralną częścią karoserii.

2. Podwozie.
W klasach MODIFIED dopuszczone są modele z napędem na jedną, dowolną oś (2WD) lub z napędem na dwie osie (4WD). Model musi posiadać zawieszenie niezależne dla wszystkich kół. Niedopuszczalne jest stosowanie sztywnej osi tylnej. Żadna część podwozia ani wyposażenia nie może wystawać poza karoserię. Minimalny prześwit dla wyścigu na torze dywanowym – 5 mm.

3. Zderzaki.
Dopuszczone są zderzaki z pianki i nie mogą one wystawać poza obrys karoserii.

4. Ogumienie.
Obowiązują opony gumowe HUDY Carpet Tires (tylko oznaczone naklejką XRS) oraz w strefie I do końca 2017 roku, a w pozostałych strefach do końca eliminacji opony gumowe SWEEP SQT-32PGL oznaczone naklejką PLMS. Dla startujących w serii XRS obowiązkowym płynem do opon jest HUDY Tire Additive.

5. Zabronione wyposażenie dodatkowe.
Zabronione jest stosowanie czujników poślizgu, obciążenia i żyroskopów.

6. Wymiary modelu.
– długość całkowita (z karoserią): min 360 mm – max 460 mm
– szerokość całkowita (z karoserią) max 200 mm
– szerokość podwozia z kołami: max 190mm
– wysokość całkowita: min 115mm
– rozstaw osi: max 270 mm
– średnica piasty koła: max 50 mm
– szerokość piasty koła: min 18 mm – max. 26 mm
– średnica opony założonej na piastę: min 55mm – max 67mm
– płat ( tylny spojler): szer. max 190 mm, wys. max 25 mm, głębokość max. 40 mm
– minimalny prześwit – 5 mm
– minimalna waga modelu z transponderem: 1350g

7. Silnik i zasilanie.
Silnik elektryczny bezszczotkowy posiadający homologację EFRA i ROAR.
Maksymalne napięcie: 8,44V
Typ ogniw: LI-PO
Zabroniona jest wymiana akumulatorów w czasie biegu.