przepisy – klasa FORMUŁA 21.5

1. Nadwozie.
Dopuszczone są wyłącznie modele z karoseriami samochodów biorących udział w wyścigach Formuły 1. Obowiązkowy jest tylny płat i nie może on być szerszy od karoserii. Płyty brzegowe płata tylnego powinny być proporcjonalne do oryginału. Przedni zderzak musi być elastyczny, ustawiony równolegle do toru.

2. Podwozie.
Dopuszczone są wyłącznie modele z napędem na tylną sztywną oś z mechanizmem różnicowym. Zabronione jest stosowanie żyroskopów oraz innych elektronicznych urządzeń wspomagających jazdę.

3. Silnik, regulator.
Silnik bezszczotkowy 21.5 XRS HW JustStock z wygrawerowanym znaczkiem XRS. Regulator dowolny z wyłączonym timingiem ustawionym w opcji „zero boost”/”no timing”.

4. Zawieszenie.
Model musi posiadać sztywną oś tylną. Model nie może posiadać zawieszenia przedniej osi – w tym tłumików na przedniej osi. Maksymalna ilość amortyzatorów – trzy na tylnej osi. Minimalny prześwit dla wyścigu na torze dywanowym – 3 mm.

5. Ogumienie.
SWEEP FORMULA TIRES (tylko specjalna wersja dla PLMS). Dla startujących w serii XRS dopuszczalny jest tylko płyn do sparowania opon HUDY Tire Additive.

6. Akumulatory.
Zasilanie stanowią pakiety LI-PO 2S. Dopuszczone są pakiety HV jednak napięcie w czasie pomiaru (przed biegiem) nie może być wyższe niż 8.4V. Niedopuszczalna jest wymiana akumulatorów podczas biegu.

7. Wymiary i ciężar modelu.
– długość całkowita (z karoserią) max. 436 mm
– szerokość całkowita (z karoserią) max. 190 mm
– wysokość całkowita (z tylnym płatem) max.: 110
– rozstaw osi min. 240 mm – max. 283 mm
– prześwit minimalny – 3 mm
– ciężar minimalny z transponderem indywidualnym 1050 g